
BARONS ontving een investering van Jacob Risgaard in de Deense Dragons'Den
Na een overweldigend bod van 2 miljoen euro stond Joachim voor een keuze die hij nooit had verwacht te moeten maken. In één klap miljonair of een andere deal aannemen en verder bouwen aan zijn droom.
Maar uiteindelijk was er eigenlijk maar 1 keuze. Hij ging niet zomaar zijn droom opgeven. De andere investeerder die een bod deed was Jacob Risgaard die zeer goed bij BARONS past. Dit was de juiste keuze.
We zijn we erg blij met de investering en dat het Jacob Risgaard was die investeerde.
"Jacob Risgaard is een ervaren online handelaar, en het is geweldig voor ons."
“Jacob Risgaard is een ervaren online handelaar, en dat is geweldig voor ons. We kunnen ondersteuning krijgen voor alles wat belangrijk is voor ons bedrijf - logistiek, betalingen en in het algemeen kennis over hoe je op grote schaal een online bedrijf kunt runnen. Hij heeft de hele organisatie en dat merkten we meteen. Jacob zal ons optillen ”, zegt Joachim Latocha, oprichter en eigenaar van BARONS.
Jacob Risgaard
Jacob Risgaard is medeoprichter van Coolshop en bekend van het Deense TV2-programma "365 dagen tot succes" en de Deense Dragons'Den. Hij runt e-commerce sinds 1996 met groot succes en is in staat om online winstgevende bedrijven op te zetten.
Jacob Risgaard geeft commentaar op de investering in BARONS.
"Het allereerste waarin ik investeer, zijn de mensen. En als er twee van zulke gedreven jonge gasten staan die een gat in de markt hebben gezien, dan ben ik mee. Want, waarom zou Denemarken geen leider zijn in overhemden, nu we een leider zijn in allerlei andere ontwerpen? En dan hebben ze bovendien ook nog alle dure tussenpersonen eruit gehaald. Deens ontwikkeld, rechtstreeks naar de consument. "
... Dat is helemaal waar - waarom zou Denemarken geen leider zijn in overhemden, nu we een leider zijn in allerlei andere ontwerpen.
BARONS en Jacob Risgaard
BARONS is gebaseerd op de ambitie om het perfecte business shirt te creëren. Joachim Latocha richtte het bedrijf op in 2014 en werkte daarna twee jaar aan de ontwikkeling van de shirts. Bij BARONS geloven ze niet in de obsessie van de mode-industrie met nieuwe trends. Het zijn dus altijd dezelfde, tijdloze shirts die te koop zijn.
Vijf jaar geleden verliet Joachim Latocha zijn functie als goedbetaalde directeur bij Deloitte, waar hij een aantal jaren had gewerkt om bedrijven te kopen en verkopen. De droom was om het perfecte witte overhemd te maken voor de zakenmensen die hij zo goed kende van zijn werk. Alleen duurde de productontwikkeling al twee jaar.
Foto: Per Arnesen for DR