BARONS in de Dragons'Den

BARONS in de Dragons'Den

December 2020

Blog

Na een overweldigend bod van 2 miljoen euro stond Joachim voor een keuze die hij nooit had verwacht te moeten maken. In één klap miljonair of een andere deal aannemen en verder bouwen aan zijn droom.


Uiteindelijk was er eigenlijk maar 1 keuze. Hij ging toch niet zomaar zijn droom opgeven. De andere investeerder die een bod deed was Jacob Risgaard. Een investeerder met veel ervaring en iemand die zeer goed bij BARONS past. Joachim had nooit verwacht een bod van 2 miljoen te krijgen, maar het is zeker de juiste keuze geweest om voor Jacob Risgaard te kiezen.  

"Het is geweldig dat Jacob Risgaard zo een ervaren online handelaar is."

“Jacob Risgaard is een ervaren online handelaar. We kunnen ondersteuning krijgen voor alles wat belangrijk is voor ons bedrijf - logistiek, betalingen en kennis over hoe je op grote schaal een online bedrijf kunt runnen. Hij heeft het hele pakket en dat merkten we meteen. Jacob zal ons helpen groeien ”, zegt Joachim Latocha, oprichter en eigenaar van BARONS.

 

BARONS Joachim Latocha i Løvens Hule

Jacob Risgaard

Jacob Risgaard is de medeoprichter van Coolshop en bekend van het Deense TV2-programma "Løvens hule" (de Deense Dragons'Den) en "365 dagen tot succes". Hij runt al e-commerce sinds 1996 met groot succes en is in staat om online winstgevende bedrijven op te zetten.

Jacob Risgaard geeft commentaar op de investering in BARONS.

"Het allereerste waarin ik investeer, zijn de mensen. Als er twee van zulke gedreven jonge gasten staan, die een gat in de markt hebben gezien, dan ben ik mee. Want waarom zou Denemarken ook geen leider zijn in overhemden? We zijn tenslotte al een leider in allerlei andere ontwerpen. Daarbovenop hebben ze bovendien ook nog alle dure tussenpersonen eruit gehaald. Deens ontwikkeld, rechtstreeks naar de consument. "

... Dat is helemaal waar - waarom zou Denemarken ook geen leider zijn in overhemden? We zijn tenslotte al een leider in allerlei andere ontwerpen.



Christian Arntstedt og Jacob Risgaard i Løvens Hule

BARONS en Jacob Risgaard

BARONS is gebaseerd op de ambitie om het perfecte shirt te creëren. Joachim Latocha richtte het bedrijf in 2014 op en werkte daarna twee jaar aan de ontwikkeling van de shirts. Bij BARONS geloven ze niet in de obsessie van de mode-industrie met nieuwe trends. Het zijn dus altijd dezelfde, tijdloze shirts die te koop zijn.

Vijf jaar geleden verliet Joachim Latocha zijn functie als goedbetaalde directeur bij Deloitte, waar hij een aantal jaren had gewerkt om bedrijven te kopen en verkopen. De droom was om het perfecte witte overhemd te maken voor de zakenmensen die hij zo goed kende van zijn werk. Alleen duurde de productontwikkeling al twee jaar.

 

Meer lezen over Jacob Risgaard of Joachim Latocha? Klik dan op 1 van de volgende links. 

Jacob Risgaard

Joachim Latocha

Foto: Per Arnesen for DR